zondag 11 mei 2014

Appeltaart


Appeltaart, wie houd er niet van!? Ik in ieder geval wel! :) Ik heb vandaag appeltaart gebakken met walnoten in plaats van rozijntjes en ik ben aardig verrast! Dit moest ik gewoon delen met jullie! Ik had helaas geen rozijnen meer in huis maar die zou je er eventueel ook gewoon bij kunnen doen. De walnootjes hebben een heerlijk bite en de combinatie met de appels is heerlijk!


Wat heb je nodig:

  • 250 g bloem
  • 150 g boter
  • 70 g suiker
  • 2 eieren
  • 6 appels
  • 1 eetlepel suiker
  • Kaneel
  • 100 gram walnoten

Warm de oven alvast voor op 180 graden.
Maak een deeg door de bloem, boter, suiker en eieren goed door elkaar te kneden.


Schil de appels en snij ze in kleine stukjes.
Doe er de walnoten, eetlepel suiker en kaneel bij.


Bestuif je werkblad met wat bloem en leg  3/4 van het deeg erop. Vorm een bal en rol deze uit met een deegroller, als het deeg wat plakkerig is doe er dan wat meel bij.


Leg de deeg over de ingevette bakblik en laat het zakken naar de bodem. Druk de bodem en randen goed aan en verwijder het deeg wat er nog boven uit steekt met een scherp mesje. De appelstukjes en walnoten kunnen erin en het deegrand kan terug gevouwen worden over de appels.


Maak met de rest van het deeg lange rollen en druk deze een beetje plat. Plaats ze op de taart en druk de zijkanten aan.


Bak de taart 50 minuten in de voorverwarmde oven tot hij mooi goudbruin is.

Laat hem even afkoelen en strooi er wat kaneel en poedersuiker overheen.


Xx Najoua







Geen opmerkingen:

Een reactie posten